poniedziałek, 20 października 2014

Jesienne ciasto marchewkowe

Cześć kochani
Dzisiaj będzie kulinarnie. Uwielbiam piec różne słodkości. Kiedy przychodzi jesień i zima piekę ciasta z dużo większą częstotliwością niż w lecie i na wiosnę. Wynika to przede wszystkim z tego, że           w ciepłych porach roku po pierwsze większą część czasu spędzam aktywnie na zewnątrz i szkoda mi go marnować na siedzeniu w kuchni. Po drugie zawsze znajdzie się coś do roboty chociażby koszenie trawy ( co uwielbiam robić ), wycieczka rowerowa i tym podobne atrakcje. Wraz                 z nadejściem jesieni dni stają się krótsze, więcej czasu spędzam w domu i jak nie mam co robić po prostu piekę albo gotuję coś dobrego. Preferuję ciasta, które nie są bardzo pracochłonne                 i skomplikowane, a efekt końcowy jest okazały i smakują przepysznie. Takie właśnie przepisy, czy to na ciasta, czy na inne potrawy będą się u mnie pojawiać na blogu raz na jakiś czas.
Ponieważ mamy w tym roku piękną jesień ( przynajmniej do wczoraj taka była, bo to co się dzisiaj dzieje za oknem do pięknej jesieni zaliczyć nie można ), przychodzę z przepisem na ciasto marchewkowe, które swoją kolorystyką i smakiem idealnie wpisuje się w tę porę roku. Smakuje jak piernik, więc pojawi się u mnie również na świątecznym stole. Jest szybkie i łatwe w wykonaniu,         a jego smak po prostu niebo w gębie ;) Myślę, że każdy sobie z nim poradzi i każdemu wyjdzie pyszne.





Składniki:

Ciasto
2 szklanki startej na małych oczkach marchewki
2 szklanki mąki
4 jajka
1 szklanka oleju - ja daję pół szklanki
1 szklanka cukru
2 łyżeczki sody oczyszczonej
2 łyżeczki cynamonu

Krem I
30 ml śmietany 30% lub 36%
20 dag serka mascarpone
cukier puder do smaku
sok wyciśnięty z połowy cytryny

Krem II
500 ml soku marchwiowego
budyń waniliowy
galaretka pomarańczowa

Wykonanie

Ciasto
Jajka utrzeć z cukrem. Mąkę wymieszać z sodą i cynamonem, dalej ucierając dodawać na przemian mąkę i olej. Na koniec dodać starta marchewkę i wymieszać. Wyłożyć na papier do pieczenia i piec przez 40 minut w temperaturze 180 st. Po upieczeniu wystudzić i przeciąć ciasto na pół.

Krem I
Śmietanę zmiksować na sztywno, dodać serek masarpone, sok z cytryny i cukier puder do smaku, wymieszać na małych obrotach.

Krem II
300 ml soku postawić do gotowania, w pozostałych 200 ml rozpuścić budyń waniliowy, dodać do gotującego się soku marchwiowego. Po  zagotowaniu budyniu z sokiem dodać galaretkę             i wymieszać do rozpuszczenia. Wystudzić masę

Pierwszym kremem posmarować jedną część placka, przykryć drugą częścią i na wierzchu rozsmarować drugi krem.

Tak prezentuje się moje ciasto. Przepis jest banalnie prosty, na pewno ładnie wyrośnie i wszystkim wyjdzie. A dla Waszych gości będzie niezłą niespodzianką jak się dowiedzą z czego to ciasto jest zrobione. U mnie nikt nie zgadł i wszyscy byli zdziwieni, że to ciasto marchewkowe.
Pozdrawiam i do następnego postu







5 komentarzy:

  1. Sympatyczny przepis, ciasto marchewkowe, nigdy nie probowalam. POzdrawiam serdecznie Beata

    OdpowiedzUsuń
  2. zastanawiam sie jak smakuje ta wierzchnia warstwa,gdyż kiedyś robiłam jakiś placek na bazie soku marchwiowego i nie bardzo mi smakował...proszę mi powiedzieć jak smakuje ta góra?

    OdpowiedzUsuń
  3. jaka wielkość blaszki ma być i ustawić na termoobieg czy tylko dół?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja piekłam na blaszce 24x28 cm. Warstwa na soku marchwiowym jak dla mnie smaczna. Oczywiście nie jest za słodka, ale ciasto i ta biała masa są słodkie więc smaki się uzupełniają. Czuć w niej ten sok, ale jest też posmak pomarańczy ze względu na galaretkę. Smak można porównać do soku marchwiowo pomarańczowego. Aha piekarnik ustawić na góra dół. pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga,
każdy pozostawiony komentarz będzie dla mnie motywacją,
a pisanie postów stanie się jeszcze większą przyjemnością.